Projekt hetünk ide kattintva megtekinthető.
Nagy utat tettünk meg, de még hosszú út van előttünk. Pici lépésekkel haladunk, és ebben az évben is sok mindent teszünk a “békéért”. 🙂
5 iskolával együtt lehetőségünk van bekapcsolódni a Sulinyugi programba, mely szintén azt a célt szolgálja, hogy rálássunk problémáinkra, beszélgessünk, ismerjük meg egymást.
A Békés Iskolák programba már több iskolai is bekapcsolódott. Honlapjukon mi is ott vagyunk, de iskolánk “békességeiről” saját Békés blogunk is van! Köszönjük Pádár Erikának.
Van saját gyűjteményünk a jó gyakorlatokról is. Köszönjük Némethné Korom Editnek.
Jó gyakorlatok gyűjteménye
Miért is fontos számunkra az, hogy foglalkozzunk ezzel a témával? Álljon itt egy-két gondolat, mit is jelent a “Békés Iskola” szemlélete.
Az iskolán kívüli világban egyre nagyobb problémát jelent az agresszió megjelenése. Sokan sokféleképpen gondolják a megoldás módjait. Iskolánk szintén fontosnak tartja az iskolai agresszió kezelését, mely az utóbbi időben egyre gyakrabban kutatások tárgya is. Mi úgy gondoljuk, hogy nem elég tudni a kiváltó okokat, de közösen kell keresni a megoldást. Az agresszor, a bántalmazott személye gyakran úgy is változhat, hogy az agresszorból lesz a bántalmazott és a bántalmazottból az agresszor. Fontosnak tekintjük azt is, hogy ne csak erre a két szereplőre figyeljünk, hanem azokra (a szemlélőkre), akik sokkal többen vannak, és személyükkel, reakciójukkal befolyásolhatják a történéseket.
Három éve kezdtünk bele ebbe a programba, melyet közösen alakítunk, formálunk a Zuglói Közbiztonsági non-profit Kft., és egy pszichológusokból álló team segítségével.
Az agresszió kezelése a gyermekkorban
Ranschburg Jenő szerint: az agresszió során az egyén nyílt vagy szimbolikus formában szándékosan okoz kárt, sérelmet másokban (heteroagresszió), önmagában (autoagresszió), vagy a körülötte lévő tárgyakban. A definíció szerint az agresszió megnyilvánulhat fizikai, verbális vagy fantázia formájában. A szocializáció során az agressziót el kell fojtania a gyereknek. Az elfojtás folyamata: a fizikai agressziót társról a tárgyakra, majd a verbális (szidalmazás, káromkodás, indulatszavak, árulkodás) színterére, végül 8 éves kortól az egocentrikus beszéd belsővé válásával a fantázia világába kell száműznie. Más, megengedett csatornák a levezetésre: -szabály-, és szerepjátékok -mozgás és sport -rajz és egyéb vizuális technikák, gyurmázás, homokozás, meseszövés, dramatizálás.
Mottónkat látni lehet az iskolában a földszinten.
A Békés iskola első osztálya az akkor harmadik a volt. (2015.) Blogjukon egy-két kép őrzi ezeknek a foglalkozásoknak a hangulatát. Ebből kaphatnak egy kis ízelítőt, az alábbi linkre kattintva.
2017. október